Week 25 & 26 pallets, kentekenplaten en een kleindochter ðŸĨ°

Gepubliceerd op 28 juni 2026 om 16:00

Door de drukte van het verhuizen niet zo veel tijd gehad dus een 2 weekse blog deze week 😊

Nadat ik zaterdagavond een heel gezellige avond bij vrienden had doorgebracht was het zondag de dag van de gender reveal party ðŸĪ— maar eerst ben ik in de ochtend naar de AH gefietst om de nodige hagelslag, stroopwafels en drop in te slaan ðŸĪ­ Nou heb ik al maanden niet meer gefietst, laten we zeggen dat ik wandel benen heb gekregen maar dat de fiets spieren iets minder ontwikkeld waren. Pff harde wind en die fiets bruggen in Lelystad waren iets wat ik niet gemist had 🙄

Daarna door naar een afspraak om gezellig koffie te drinken met mijn andere vriendin Jessica in Batavia stad. Meteen ook maar een lekker ontbijtje erbij zodat ik niet omviel van de honger. Na een zeer gezellige bijpraat ochtend, heeft ze mij naar de Gender reveal party gebracht. Daar aangekomen heb ik nog even mee kunnen helpen met wat spullen klaar zetten. Ze hadden kosten noch moeite bespaard om het zo mooi en leuk mogelijk te maken. De tuin en het huis zagen er fantastisch uit en alles was roze/blauw. Zo leuk om te zien. Het was het heel fijn om mijn moeder even te zien aangezien die ook aanwezig was ðŸĨ° 

Om 15 uur werden de 2 opa's to-be gevraagd om de rooktubes tegelijkertijd te openen terwijl Britney en Kailey de ballon door prikte en toen was alles ROZE 💕 

We krijgen dus een kleindochter ðŸĨ°

De rest van de middag was erg gezellig en heb ik met iedereen die ik al heel lang niet gezien had gezellig bij gepraat.

Maandagochtend was het al weer vroeg tijd om afscheid te nemen want ik moest om 09.13 de trein richting Schiphol hebben. Op station Lelystad aangekomen ben ik natuurlijk nog even langs mijn oude werk gelopen en daar waren een hele berg gezellige oud collega's dus dat werd de trein van een half uurtje later 😁

Na een veilige vlucht was ik avonds rond 17 uur weer in Athene waar Jeroen mij op kwam halen. Het was fijn om te merken dat Griekenland echt als thuiskomen voelde want dat had ik mij vooraf niet bedacht 😊

Dinsdagochtend heb ik eerst uitgeslapen en daarna zijn we even een rondje boodschappen in Korinthe wezen doen, nog  even langs het postkantoor, de dierenwinkel en als laatste de vertaling ophalen van ons trouwboekje zodat we hopelijk binnenkort een amka krijgen. (de aanhouder wint denken we maar)

Woensdagochtend na de gezellige koffieochtend in Korinthe ben ik met de bus richting Xylokastro gegaan. Gewoon om even uit te proberen of dat een beetje te doen is. Nou dat ging eigenlijk perfect. De bus stop op 100 meter van het huis ðŸĪ—

Jeroen was alvast begonnen om de kattenren te bouwen en ik heb het gras in de voortuin gemaaid. Avonds lekker pasta gegeten. Donderdag, vrijdag en zaterdag zijn we druk bezig geweest in het huis, de buitenkant van de katten-ren is af en ook hebben we een hek gemaakt van pallets zodat we een stuk tuin hebben waar geen honden kunnen komen. Wel zo fijn als mijn moestuin niet opgegeten wordt en het zwembad heel blijft 😅 Die pallets waren overigens nog wel een dingetje. Alles wat hier langs de weg staat of naast een container is afval. Dus wij zagen een berg pallets in de stad naast de container staan. Perfect voor ons muurtje. Wij erheen met de auto, 4 pallets ingeladen en Jeroen pakt nr 5  en ziet dat de onderste 3 pallets aan een ketting liggen. Het was dus geen afval ðŸ˜ą

We hebben vlug nr 5 in de auto gepropt en zijn heel snel weggereden want ja ze weer uitladen stond ook zo raar 😎 

Zondag zijn we langs de shelter gegaan en daarna vlug naar huis want er kwamen kijkers voor het huis. Ze waren zowaar op tijd ðŸ˜ą 

Maandagochtend kregen we van Antonis te horen dat de COC binnen was en dat hij de kentekenplaten ging aanvragen. Verder zijn we bij het huis verder gegaan met het muurtje en inrichten. Dinsdag moesten we toch nog even langs Antonis voor wat papieren die hij nodig bleek te hebben en moesten we langs de KEP om Jeroen zijn handtekening te laten verifiëren. Daarna konden de kentekenplaten dan toch echt aangevraagd worden. Hierna richting het huis om te beginnen met het opzetten van het zwembad dat we gekocht hebben. Lekker warm klusje maar hij staat. Avonds heb ik maar weer eens frikandellen gemaakt die weer prima smaakte. Woensdag hebben we een nieuwe bouwmarkt gevonden in Xylokastro waar we gaas gehaald  hebben voor het hekje dat jeroen om de airco unit buiten maakt . Verder nog wat gerommeld in huis. Donderdag ging ik het zwembad vullen met 1 cm water. Daarna moest ik alle vouwen eruit strijken om er vervolgens achter te komen dat er toch nog scherpe steentjes onder lagen. Toen kon die cm water er weer uit. Wat nog verbazend veel was ðŸ˜ģ Daarna het zwembad half afgebroken, verplaatst en vlug naar het tuincentrum aan de overkant van de weg, om nog net voor Messimeri ( dan gaat alles dicht tot 17 uur) kunstgras te kopen om onder het zwembad te leggen. Toen kon het zwembad weer op zijn plek en kon ik opnieuw het zwembad vullen 😅 Nu staat hij super vlak en zacht en gaan we zaterdag hem helemaal vullen. Vrijdag was het dan eindelijk echt zover. De kentekenplaten waren binnen en konden op de auto gezet worden ðŸĨģðŸĪ—ðŸĨģ

Wel zei Antonis dat we die dag nog de auto verzekering moesten regelen en zaterdag ochtend de wegenbelasting moesten betalen. Deed je het beide 1 dag te laat dan kreeg je meteen een boete. Zoals hij zelf zei " alle overheidsinstanties werken hier ontzettend traag maar als ze geld kunnen vangen dan zijn ze razendsnel" 😏

Wij zijn dus avonds naar onze verzekeringsadviseur geweest en zij heeft een goede verzekering voor ons uitgezocht incl pechhulp wat ons 190 euro per jaar kost. Om een vergelijk te maken, onze bus kosten ons ruim 140 euro per maand in Nederland. Zelfs de wegenbelasting die voor Griekse maatstaven hoog is, is een fractie van die in Nederland ðŸŦĢ. Wel betaal je hier het volledige jaar wegenbelasting ook al koop je je auto in november of december. We zijn in ieder geval erg blij dat het nu allemaal gelukt is met de auto maar het heeft erg veel tijd en geld gekost en ik weet niet of ik het iemand aanraad om te doen. Wij doen het in ieder geval nooit meer 😅

Zaterdagochtend zijn we richting Xylokastro gereden in....de Suzuki ( Nee niet in de bus ðŸĪŠ) 

We moesten een lange kast brengen en die past net niet in de bus 🙄

Het zwembad vullen ging helaas niet door want er misten 2 afsluitkranen en toen ben ik dus druk bezig geweest met de klantenservice emailen om  uit te leggen wat er misten. Nou maar  hopen dat we vlug 2 nieuwe krijgen of ergens kunnen kopen hier in de buurt, anders moeten we weer terug naar de Leroy merlinn in Athene 😎. Jeroen heeft ondertussen de binnenkant van de katten-ren voorzien van de nodige planken zodat ze overal kunnen liggen en klimmen. Ook heeft hij de ren aan 3 kanten bekleed met dik doorzichtig plastic zodat ze droog zitten als het regent en het perongeluk ook onder de overkapping terecht komt. 

Thuisgekomen heb ik lekker groentesoep gemaakt. Morgen is het zondag en gaat Jeroen met vrienden naar de Akropolis Rally kijken die hier in de buurt bij Loutraki langs rijdt. Ik ga ondertussen de kinderen pesten 😉 want ze mogen hun kamers gaan inpakken zodat we maandag kunnen verhuizen. Ik ben benieuwd ðŸĪ—

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.